Terugbetalingsbeleid

INTRODUCTIE

Klanttevredenheid is onze hoogste prioriteit. Ben je om welke reden dan ook niet tevreden met je aankoop, dan bieden we de mogelijkheid om het product binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren. We bieden geen gratis retouren; de kosten voor het terugsturen naar ons magazijn in Azië zijn voor rekening van de klant.


30 DAGEN RETOURTERMIJN

Op elke bestelling geldt een retourtermijn van 30 dagen. Deze 30 dagen gaan in op de datum waarop je het pakket ontvangt. Let op: het product moet binnen deze 30 dagen naar ons worden teruggestuurd, zodat je voldoende tijd hebt om het te inspecteren en te beslissen of je het houdt of retourneert.


RETOURPROCES

Wil je een product retourneren, dan moet het in originele staat en originele verpakking zitten. Producten die beschadigd zijn, sporen van gebruik vertonen (meer dan passen/testen) of waarvan de verpakking beschadigd is, kunnen niet worden geretourneerd.

Start je retour door te mailen naar onze klantenservice: support@lumensa.nl. Je ontvangt van ons het retouradres en een retourformulier.

Let op: De kosten voor het retourneren naar ons magazijn in Azië zijn voor jouw rekening. Verstuur altijd aangetekend met een track-&-trace-code, zodat we je retour goed kunnen verwerken.


RETOURZENDINGEN IN TRANSPORT

Omdat onze artikelen vanuit Azië worden verzonden, kunnen de transittijden langer zijn. Als goederen al onderweg zijn, is annuleren niet meer mogelijk. Wacht tot je de bestelling hebt ontvangen en stuur deze daarna retour. Je mag ons vooraf wel informeren over je annulering.

Om de retour zo snel mogelijk te verwerken, vragen we je het verzendlabel/track & trace met ons te delen.


RETOURVOORWAARDEN

Alle artikelen moeten ongedragen en ongewassen zijn, verkoopbaar, en voorzien van de originele labels. Verzendkosten worden niet terugbetaald als je (een deel van) je bestelling houdt.


DEFECTE PRODUCTEN RETOURNEREN

Ontvang je een product dat bij aankomst defect is, neem dan direct contact op via support@lumensa.nl voor kosteloze vervanging. We zorgen dat je een product in perfecte staat ontvangt.


RETOURKOSTEN

Klanten zijn verantwoordelijk voor de retourverzendkosten en eventuele bijkomende kosten om het pakket bij ons magazijn in Azië te laten afleveren. We raden aan om aangetekend met track & trace te verzenden voor een efficiënte verwerking.

Uitzondering: is het artikel defect of niet zoals beschreven, dan nemen wij de retourkosten voor onze rekening.


TERUGBETALING VAN AANKOOPBEDRAG

Bij herroeping restitueren we alle door jou betaalde bedragen, exclusief leveringskosten (behalve eventuele extra kosten doordat je koos voor een duurdere verzendmethode dan onze standaard), zonder onnodige vertraging en uiterlijk binnen 14 dagen nadat we je retour én je herroepingsmelding hebben ontvangen.

De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode als de oorspronkelijke transactie, tenzij anders overeengekomen. Er worden geen kosten in rekening gebracht voor de terugbetaling.


AANBIEDINGEN

Artikelen gekocht met korting/actie kunnen alleen worden geruild voor een ander product of voor een tegoedbon.


RUILEN

Ruilen voor een andere maat, kleur of een ander artikel? Mail je ruilverzoek naar support@lumensa.nl. Wij nemen de ruilkosten voor onze rekening.


STAPPENPLAN RETOUR

  1. Mail ons op support@lumensa.nl met je bestelnummer en de reden van retour.
  2. Je ontvangt van ons het retouradres en een retourformulier. Print dit en voeg het bij je pakket.
  3. Verzend het pakket via track & trace.
  4. Belangrijk: Deel het trackingnummer met ons; zonder tracking kunnen we de retour niet verifiëren.
  5. Verpak het product zorgvuldig en stuur het terug in originele staat en verpakking.
  6. We storten het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug nadat we de retour hebben ontvangen.

Let op: De retourkosten naar ons magazijn in Azië zijn voor jouw rekening. Gebruik altijd een geregistreerde dienst met tracking.

Om hygiënische redenen kunnen beautyproducten alleen worden geretourneerd als de verpakking ongeopend is.


NEEM EERST CONTACT OP

Mail ons vóórdat je iets retourneert: support@lumensa.nl. We helpen je verder met de juiste instructies.

Retouradres: No. 20 Shaotang Road, Qianqiao Street, Huishan District, Wuxi City, Jiangsu Province, China, 214000


FAQ OVER RETOUREN

Wat als mijn ruilproduct niet meer beschikbaar is?

Neem contact op met onze klantenservice. Is het gewenste artikel niet op voorraad, dan zoeken we samen een passende oplossing.

Waar vind ik mijn bestelnummer?

Je bestelnummer vind je in de orderbevestiging per e-mail. Kun je het niet vinden, neem dan contact op met ons team.

Mijn artikel is beschadigd/defect aangekomen — wat nu?

Stuur een bericht naar support@lumensa.nl met een foto van het probleem. We helpen je zo snel mogelijk verder.

Kan ik na 30 dagen nog retourneren?

Na de retourtermijn kunnen we soms een ruil of tegoedbon aanbieden. Vraag ons supportteam naar de mogelijkheden.


CONTACT

Heb je vragen over je retour, maat of iets anders? We helpen je graag.

  • Klantenservice: Maandag t/m zondag: 09:00–17:00
  • E-mail: support@lumensa.nl
  • Website: Lumensa
  • Bedrijfsnaam: Mecom 477
  • Adres: Verdunplein 17, 5627SZ Eindhoven, Nederland
  • Contactformulier: Contact
  • KvK-nummer: 94736855
  • Telefoonnummer: +31 6 14225328

Bedankt dat je kiest voor Lumensa. We waarderen je vertrouwen en zetten ons in voor je tevredenheid.

Retourformulier:

Heb je vragen over je retour, je maat of iets anders? We helpen je graag. Stuur een e-mail naar help@lumensa.nl, je kunt binnen 48 uur een reactie verwachten. Je kunt ook het formulier hieronder invullen; we nemen dan binnen 48 uur contact met je op.

Contactformulier